Kennel Nahiniz

En liten uppfödning av Whippet i Värmland

Midsommar firande i Torsby!!

Kategori: Allmänt

Ännu ett år har gått från förra Midsommar. Den här gången hade jag Maggie Mae & Polka med för första gången =)) Maggie firade jul uppe i Torsby men för Polka var det första gången. Det kändes lite konstigt att inte Lotus & Viper var med, men ändå, de finns med i tanken mina pojkar!

Vädret var inte mycket att hänga i granen må jag säga, det ömsom regnade, störtregnade & duggade. Sen lite då och då sprack det upp så solen nästan tittade fram. Det var vid dessa tillfällen jag passade på att släppa hundarna och fota. Det är underbart att se dem springa lösa och bara njuta av att vara just hundar !

Maken och ungarna sparkade boll, spelade badminton, rugby, kubb och hittade på en massa annat. Kaos med andra ord och en helt normal midsommar för familjen Ericsson !

Nästa helg har SSRK sin utställning i Rottneros på lördagen. Söndagen har Curlyklubben sin rasspecial, det ska bli spännande. Många hundar anmälda, 22 stycken vilket är många när det gäller curly =)) Hoppas verkligen på att det inte blir regn hela helgen! Nog för att rasen funkar bra men det är inte roligt när allt blir dyngsurt. Ska bli kul att träffa alla människor också. Whipparna får nog stanna hemma då, får se hur det fungerar med hundvakt.

Juli är en tjocksmockad fullspäckad månad... men det ska nog gå det också !

Men nog om detta, jag orkar inte skriva så mycket den här gången utan lägger in bilder istället.

Så, här kommer lite foton från midsommar uppe i Torsby:

Maggie bland smörblommorna:



Hon älskar att springa:



Polka försöker hinna med Maggie:



Maggie tacklar pappa Boogie:



Det var lerigt i hagen där vi var:



Maggie kan konsten att lyfta:



Om man tittar noga ser man Maggies öron & Polkas svanstipp på bilden:



Boogie & Polka:



Mandor älskar att vara i Torsby, snacka om lycklig curly:



Lekdax:



Fullfräs:



Maggie goes splash:



Polka ser inte heller vattenpölen i gräset:



Naturen uppe i Torsby är storslagen, jag älskar att vara där:



Polka:



Det är helt otroligt att Polka redan är fem månader:



Min lilla polkagris:



Polka & Mandor:



Godispaus hos Linnéa:




Den där vattenpölen var ivägen, här är det Boogie som springer rakt i den:



Polka, jag tycker om hennes sträckning i kroppen när hon sträcker ut:



Mandor kan sträcka på sig han oxå:



Mina tjejer:



Polka hittar något intressant i en håla:



Snabbaste valpen i stan:



Boogie & Maggie ser på när Polka får ett tokfnatt:



Söta söta Mandor:



Mina tjejer igen:



Goa söta Polka:



Mer spring i benen:



Jakt på Mandor:



Det här värmer mitt hjärta att se:



Snabbaste Polka:



Boogie & Maggie:



Maggie sträcker ut:



Hela högen samlade:



Jag stannar heller här.... och luktar på blommorna:



Sebastian är med och håller igång hundarna:



Godispaus hos Sebastian:



Varrå.... ville du nåt eller ??



Mitt hjärtegryn Boogie:



Polka:



En lång Maggie:



En flygande Maggie:



En glad Boogie:



Maggie med Hovfjället i bakgrunden:



Mina älskade whippar:



Maggie & Polka:



Maggie & Polka



Maggie tar sats i leran:



Godingarna Mandor & Polka:



Och med denna sista bild vill vi önska alla våra vänner en fortsatt härlig sommar !!!

/Reneé


Kommentarer

  • Erika säger:

    Va kul att det ibland finns flera whippar i Torsby. Jag brukar var ganska ensam här om att ha en springare. Hör gärna av er om ni är hit mera så kanske vi kan ses. // Erika och Goliat

    2011-06-27 | 19:22:42
    Bloggadress: http://starrysgoliat.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: