Kennel Nahiniz

En liten uppfödning av Whippet i Värmland

Inget är som väntans tider sägs det ju...

Kategori: Allmänt

Ja, ordspråket säger ju att inget är som väntans tider men det håller jag inte alls med om ! Det är jättejobbigt att vänta på säkra tecken på att Maggie är dräktig! Idag är det 18 dagar sedan vi hälsade på hos Smokie i Kvänum, det är inte klokt va fort det ändå går! 
 
Lite subtila ändringar är det ändock, hon äter mycket mer, hungrig för jämnan och det är inte alltid hundmaten som är godast utan det vi tvåbenta äter är mycket mycket mer smaskens tycker damen. Och vill hon smaka så talar hon om det också, högt och ljudligt. Sen har hon utvecklats till en första klassens tjuv! det handlar inte om att vi glömmer saker som är ätbara framme, utan hon hoppar helt sonika upp i knät och förser sig med god aptit. Skulle jag påtala att hon gör fel får jag en blick som talar om att hon minsann svälter.
 
Hon är lite lugnare än vanligt, vill gärna ligga och sova, närmare mig vilket jag inte är van vid, denna lilla egensinniga dam vill ha mer klappar och sova nära. Lite surare är hon också, rena polisen här hemma =)) Boogie & Polka ser till att göra som de blir tillsagda. Sen är hennes spenar större än vanligt samt att jag nog tycker hennes magen blivit lite lite plattare. Men, det är så osäkert än och jag vågar inte hoppas något för då blir jag nog otroligt besviken om hon skulle vara tom... 
 
Jag tog ju en chansning och parade henne bara en gång, men jag tror inte det ska vara en mindre chans att hon blir dräktig av det, tiden får helt enkelt utvisa hur det blir.
 
Tankarna har ändå börjat vandra, vart är bästa stället att ha hennes valplåda när de är så stora att de börjar upptäcka världen, tvättstugan eller i hund/gästrummet ?? Tvättstugan lutar det åt då det är lite ensides i huset plus att jag har dörr ut i trädgården där vilket är ett stort plus, hund/gästrummet ligger mitt i smeten och där är det svårt att få det helt lugnt och tyst. Valplåda skall fixas, min mamma sparar tidningar till mig, hon är fascinerad över att det kommer gå så mycket tidningar... jag är orolig att det inte skall räcka istället =D 
 
Sen kommer ju frågan också om jag ska åka och ultraljuda Maggie, ena halvan vill så jag får reda på om hon har små valpar i magen, andra halvan vill inte då jag tycker det är onödigt att utsätta henne för det. Velig är jag, det är ett som är säkert =))) 
 
Nu har jag anmält både Boogie & Polka till curlyklubbens inoff. utställning i mitten på sept. Ska bli spännande och se hur det går, Polka tilltalade ju inte domaren i lördags... men vad gör det, för mig är inte en inoff något jag anser vara det viktigaste utan mer träning för mig och hundarna ! Och att vi ska ha det kul plus att jag får träffa vänner där som jag sällan träffar annars. 
 
Det får nog vara nog för idag =)) 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: