Kennel Nahiniz

En liten uppfödning av Whippet i Värmland

Valparna 9 veckor / Puppies 9 weeks

Kategori: Allmänt

Ja, då har jag äntligen lite tid att uppdatera bloggen! Förra veckan flyttade tre valpar hemifrån, gissa om det vart tomt och några tårar kom det allt i ögonen på mig är de for iväg, men det uppvägs absolut av de nya mattar & hussar som hämtat sin nya familjemedlem. Har fått uppdateringar från allihop och det verkar gå så himla bra =) Kan man bli gladare som uppfödare då ? Nä faktiskt inte för det är ju lite en OK stämpel att jag har gjort ett bra jobb med de små när de bodde här =) 
 
Jag hade tänkt skriva lite om hur det har varit före, under och efter valptiden men gör det nästa uppdatering istället för det är en del att skriva nämligen =) 
 
Ja, tre valpar är kvar hemma, Ruben som flyttar utomlands, Tempest & Betty Boop som blir kvar hemma så länge. De utforskar numera lite större delar av trädgården än bara den valphage de huserat i när alla sex bodde hemma. Skoj, spännande och mer plats att springa på, dessutom har de hittat sitt favorit ställe där Manny & Lyra så snällt hjälpt mig att gräva gropar (avgrunder) så de får naturligt koordinationsträning, hoppträning, klätterträning, gömmasigträning, grävträning och allt sker med viftande svansar !! =) 
 
Alla tre har redan lärt sig att hoppa upp i soffan! det gick på en blink och de vuxna hundarna suckade djupt för de tyckte nog att det var enda platsen de har ifred från de små, tji fick dom =D De sover fortfarande i stora valphagen i köket men dagtid är de med överallt nu under överinseende av sin mamma Maggie som fortfarande är mycket noga med vart de är någonstans! Manny är deras mysfarbror jag har inte mött någon hund före som varit så genuint glad i valpar. Ligger ner med dem medan de biter i öronen, hänger över hans rygg, stoppar in näsorna ända till gomseglet på honom, har lite dragkamp där han låter de små vinnna ibland, han är så himla gossig den pojken. Även Lyra har börjat bli mer försiktig med dem och ligger också ned och gosar nu! Boogie & Polka är också glada i valpar men inte som Manny, han är exceptionell om jag nu skall använda ett fint ord haha.
 
The puppies has turne nine weeks, three of them moved last week and three still lives at home, Ruben who will move abroad later on this autumn, Tempest & Betty Boop who will stays at home. The puppies that have moved has so great new homes and I am so glad over that!
 
The puppies at home exploring new parts of our garden and they have bigger areas to run on, happy happy puppies!!  They loves the place where Manny & Lyra has digged large holes and they hide, jumps, digs, plays and have a lots of fun!! 
 
Här kommer lite nya foton / Here are some new photos: 
 
Alla valpar 8 veckor / All puppies 8 weeks:
 
Nahiniz Dunhill Drive "Ruben" såld/sold
 
8 veckor / 8 weeks
 
 Ruben 9 veckor / 9 weeks
 
 
 
Nahiniz Dunbar Drive "Lewis" 
 
 
Lewis har flyttat till Eva & Ronny i Örebro, han bor tillsammans med Pascoe (Burnt Sienna Livin´ On The Edge) / Lewis has moved to Eva & Ronny in Örebro with Pascoe from Burnt Sienna
 
 
Och här måste jag göra ett litet inlägg, för Eva & Ronny har nämligen haft valparnas morfarsfars farfar Dumbriton Man In A Doublet "Barclay" och jag har fått ett par bilder av honom som jag lägger in här, Tack Eva & Ronny de betyder jättemycket för mig. Lotus (SE VCH Gazolin Marsipan) valparnas morfarsfar är så himla lik sin farfar <3
 
Dumbriton Man In A Doublet "Barclay" great great grandfather to the puppies <3 
 
 
 
 
 
Nahiniz Darlington Drive "Tempest" stannar hemma/stays at home
 
8 veckor / 8 weeks
 
Tempest 9 veckor / 9 weeks
 
 
 
Nahiniz Durness Drive "Duna"
 
 
Duna har flyttat till Ingela & Jan-Olof och bor i Västra Frölunda / Duna has moved to Ingela & Jan-Olof in Västra Frölunda
 
 
Nahiniz Dalbettie Drive "Lilly"
 
 
Lilly har flyttat till Rebecca & sambo med Rut (Hot Isle Nerita) i Bankeryd / Lilly has moved to Rebecca & family with Rut from Hot Isle in Bankeryd
 
 
 
Nahiniz Donabate Drive "Betty Boop" stannar hemma/ stays at home
 
8 veckor / 8 weeks
 
Betty Boop 9 veckor / 9 weeks
 
 
Och så lite lekbilder på de kvarvarande valparna från deras nya favoritställe i trädgården, den uppgrävda delen med massor av hålor och gömställen !! 
 
I början var det svårt att hoppa upp på altanen.. det gick fort över!
 
 
Perfekt håla för att vila sig i ! 
 
 
Eller gömma sig i:
 
 
Mysigt är det ialla fall:
 
 
Ruben tränar hopp:
 
 
Och landningar:
 
 
Ja.. vi har djupa hålor som sagt:
 
 
Spanar:
 
 
Spanar lite till:
 
 
Ååh hej:
 
 
Busa från morgon till kväll:
 
 
Mäh... det är ju min håla tycker Betty Boop:
 
 
Älskade lilla randiga unge, Betty Boop:
 
 
Mer hoppträning av Ruben:
 
 
Vad ?? Jag har minsann inte grävt!! 
 
 
Några sekunder innan......:
 
 
 
 
 
 
 
Wrooooom:
 
 
Det där med avståndsbedömning är svårt när man bara är 9 veckor:
 
 
Och där knuffade Ruben ner Betty Boop och ramlade själv...ooops:
 
 
Tempest smyger.. inte så himlans bra inte:
 
 
Och efter kommer brorsan i full kareta:
 
 
Helt oskyldig till allt bus:
 
 
Fy va trött man blir av all lek och spring.. Betty Boop:
 
 
Betty Boop viskar hemlisar till brorsan :
 
 
Så här ser en valp ut som blir tagen på bar gärning:
 
 
En mindre krock:
 
 
Men matte.. kolla vad jag hittade, din foppatoffel då är det väl bra att jag gräver ?? (Ruben)
 
 
Sötnöten Ruben:
 

Betty Boop ser något intressant:
 
 
Skönt att vila lite i solen:
 
 
 
 
Sen lägger jag ut lite bilder på de vuxna hundarna (äntligen) vi var till skidbacken igår och jag kom ihåg att ta med kameran, det vart varken många foton eller bra foton men några slänger jag iaf upp här =) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Alla mina galningar på samma bild, älskar dem !! 
 
 
 
Det får vara allt för idag !!
 
/Reneé med flock
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: