Kennel Nahiniz

En liten uppfödning av Whippet i Värmland

Tanketorka !

Kategori: Allmänt

Eller nåt ?? Har massor att skriva om men på något sätt har det fastnat i skallen och jag får inte ut det. Kanske jag kan bota skrivkrampen med lite glass ?? Har faktiskt för ovanlighetens skull en nyinköpt cappuccino glass i frysen som bara skriker att den vill ätas upp. Glass är gott bara man är sugen på det. Problemet som alltid är efteråt när man smäckat i sig massor med glass även om hjärnan försökt stoppa det och glasskoman infinner sig. Då funderar man på varför man åt sista femton skedarna ?? På något sätt lyder inte högerarmen hjärnans signaler utan sköter sig själv i maskopi med munnen. Erkänna att det är gott, ja det får jag helt klart göra !!

Idag har jag verkligen haft tröstätardag. Skulle bara köpa en dricka (eller mineralvatten egentligen) och röka. Jaja, skulle var ordet, vad jag gjorde är en helt annan femma. Man SKA inte handla när man är hungrig/sugen/lite nere, då kommer man hem med massor av saker man absolut inte skulle haft, som ex smörgåstårta, nachos och en dricka. Ähh ibland får man unna sig nåt gott. Fast jag har bara provsmakat smörgåstårtan än, hallelujah och vågen =)) Det betyder att jag faktiskt överträffat mig själv med att inte sätta i mig massor utan sparar till ungarna som säkerligen inte säger nej.

Hundarna mår gott nu när vintern äntligen börjar släppa sitt grepp. Ligger gärna och solar så fort de får chansen och långpromenader är mysiga när man slipper klä på sig trettiofem lager för att inte frysa ihjäl. Det gröna spirar i trädgården och kotten har kommit fram. Det är så man verkligen kan hoppas på att våren är här !!

Jag får och skall försöka uppdatera mer ofta än jag gjort.. och jag får försöka komma på nåt att skriva om ex mer om doggsen som delar hus med mig och familjen.

Detta om detta, slut för idag !

/R

Kommentarer


Kommentera inlägget här: