Kennel Nahiniz

En liten uppfödning av Whippet i Värmland

Det var en gång... eller var det två ??

Kategori: Allmänt

Nu drar det verkligen igång rejält med hunderiet. Vi har börjat på viltspårskurs jag & Boogie. Han är jätteduktig, precis som sin pappa som är SE VCh och det är även hans morbror som oxå bor här. Att gå kurs behöver jag egentligen inte eftersom jag nu har spårat upp 4 st champions men det är ju så kul !! Träffa andra hundägare med andra raser som har lika intresse som jag. Det sociala som fika och skratt är så himla viktigt när man håller på med hundar.

Förra veckan var jag och min dotter på ringträning med Mandor & Boogie. Trots spöregn och snorkallt väder var det ca 12 personer som kom för att träna tillsammans. Nu på onsdag kör vi igen och hoppas på mycket bättre väder. Regn och blåst är ingen hit för en whippet vill jag lova, Mandor som är curly njöt däremot.

Valborg firade jag, make, yngsta son och hundarna hos min syster. Hon bor på landet så där kan verkligen hundarna rusa runt lösa och njuta av livet. Tyvärr var inte ljuset det bästa så fotona jag tog kunde blivit bättre, men man kan ju inte få allt här i livet.

Det är också jättespännande saker på gång. Boogie och jag har varit på dejting i Bettna hos Kennel Gazolin och Aisha. Om allt går som det ska kommer det födas whippetvalpar där i slutet av juni. Det här ser jag verkligen fram emot och hoppas på en bunt randigt i valplådan =)) Whippetvalpar är farligt söta (det vet jag av erfarenhet) och man vill gärna plocka med sig ett par hem under jackan. Min curly uppfödare har också valpar just nu. En hane och en tik är kvar båda svarta och helt ljuvliga !!  Jag lär uppdatera i bloggen om den förhoppningsvis blivande mamman det är ett som är säkert.

Här är en bild på det tjusiga paret:


Åsså några bilder från Valborg:

Boogie i full fart med ett stort leende i hela ansiktet !



De kom, de möttes och delade på sig



Boogie funderar på vad jag håller på med


Yeeeeaaah.... Here I come !!!!!



Viper kan verkligen konsten att skratta på bild, eller är det en liten bredkäftad groda ?!



Åh.. en boll den tar jag, den är min, jag vet att den är min !!

t

Äähh skit i bollen, jag rammar matte istället för att visa va mycket jag älskar henne !



Min goa älskade Lotus, önskar han kunde förstå att han inte är två längre utan pensionär på nionde året. Min goa knäppa blårandiga gubbe



Blääää.. det är ju jättelerigt här, Boogie försöker utan att skvätta för mycket ta sig ur gegghålan



Hej då ! Nu drar jag härifrån. Boogie tröttnar på mig och vill leka med de andra



Viper var den som stod på tur tydligen:



Åhhh hej, Gymnastik på schemat !!



Sen är det dax för nya äventyr



Samling en stund (mina och min systers finska lapphund Baloo)



Sen är det dax att dra vidare än en gång...



Och få med sig Mandor i full kareta



Tjooo va det går över gräs och gegg






Oohh yes ! A smackdown !!



Nää sa Mandor, nu tänker jag posera lite:



Men Boogie vill inte alls stå stilla utan han vill:



Och:



Men jag kommer iaf säger Viper:



Det tänker inte jag.. säger Boogie



Och med det tackar vi för oss för idag !

Nu ska jag krypa upp i soffan och gosa lite med några randiga och en krullig !

/Reneé med 3 randiga & ett krull

Kommentarer


Kommentera inlägget här: