Kennel Nahiniz

En liten uppfödning av Whippet i Värmland

Utepromenader och annat smått å gott !

Kategori: Allmänt

Hej kära dagbok.. Eller vad man nu skall börja med ? Det blåser kalla vindar ute. Solen skiner ofta från en nästan klarblå himmel, men kylan *burr* Det är egentligen inte klokt att man inte kan sluta klaga, när väl snön är väck och solen kikar fram ja då är det inte varmt nog. Fast jag måste nog erkänna att jag i grund och botten tycker om just kallare väder. Så där lagom så man inte behöver klä av sig för mycket men ändå att det är trevligt väder att gå i.

Vi har hittat ett promenadstråk där det inte verkar finnas för många andra hundar. Skönt !! för det formligen vimlar av jyckar överallt numera. Så förutom skidbacken finns det nu ännu ett ställe där hundarna kan få släppa loss och springa fritt.

Jag är inte riktigt kompis med min kamera just nu, tycker bilderna blir och ser ut att bli bra men när de kommer in i datorn så... blääää. Eller så är jag kanske bara jättekritisk mot mig själv ??  Men kameran brukar hänga med och nån bild blir i regel helt okej.

På söndag är det dax för MH-beskrivning av Boogie. Spännande och lite nervöst men det ska nog gå finemang. Innan dess är det födelsedag med släkt och vänner. Litet och alldeles lagomt ! Har anmält till två utställningar med 3 hundar per utställning, en är inte förrän i slutet av juli men vad sjutton. Lika bra att vara i tid för en gångsskull =)  Och fler ska det bli innan sommaren är slut. Nästa på schemat är Avesta med Mandor. Hoppas hoppas att hans päls blivit lite bättre till dess *korsar fingrarna för fullt* Sen är det Tånga Hed dagen efter med whipparna där jag anmält alla tre. En fullspäckad helg men samtidigt är det roligt !

Viltspårskursen fortsätter och nu är det inte långt kvar till anlagsprovet. Ska försöka få till tre öppenklass spår också inom rätt kort tid. Älskar att gå spår och se hur kul hundarna tycker det är, sen tycker ju jag också att det är skitkul att spåra !! =))  Har också bestämt mig för att testa WR med Boogie, har tänkt att Marie får starta honom åt mig eftersom jag tycker det är så stressigt och sen kan jag fånga i gropen , värma upp och gå av. Passar mig finfint !! Lure Coursing, planerna är ju att få licensen i år, men vi får se. Tid och ork ska ju finnas också.

Dottern trimmade Mandor igår, ska ta nya bilder på honom och lägga ut före och efter bilder. Det är en attans skillnad när han är frissad pojken !

Här kommer några bilder från en dag i solen:

Lotus njuter av solen och gräset (plus det ömsade ormskinnet under honom men det upptäckte vi senare)



Viper gillar också sol, gräs och ormskinn:



Kö !



Viper , ser ut som en hare ??



Ibland kan en dålig bild på hunden bli en bra bild i sig:



Jag älskar bilden på Mandors tass i vattnet !



Här är några såna dära springhysteriska bilder på hundarna:





















Avslutningsbilden får bli på Lotus, nio år gammal/ung:



Det får vara allt för idag !

/R

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Underbara bilder! Det är så härligt att se lyckliga hundar springa fritt! :)

    2010-05-12 | 12:33:31
    Bloggadress: http://jisco.zoomin.se

Kommentera inlägget här: