Kennel Nahiniz

En liten uppfödning av Whippet i Värmland

Utställning & lite blandad kompott !

Kategori: Allmänt

Dax för uppdatering igen! Det blir lite oregelbundet men bättre det än aldrig =)) Jag har varit på utställning med Boogie & Maggie Mae.

Den här gången var det Svenska Whippetklubbens utställning i Forshaga. Domare: Michael Wikström, Kennel Twyborn

Rhetsgis Humphrey Bogart "Boogie" 2:a ökl med UK och BH R
Hans kritik: Utmärkt typ & storlek. Trevligt huvud & uttryck, mycket bra storlek. Bra front, utmärkt kroppsvolym, snygg överlinje, tilltalande bakställ, breda fina lår. Rör sig parallellt fram & tillbaka. Flatar ut något i rörelse



Gazolin Revolution "Maggie Mae" ( 10 mån) 1:a juniorklass med UK & total BIM Junior!!
Hennes kritik: Utmärkt typ & storlek, mycket feminin, tilltalande huvud & uttryck, bra front, utmärkt benstomme, överlinje & underlinje. snyggt bakställ med breda lår, lagom tik i allt. Mycket tilltalande i rörelse.



Jag är mer än supernöjd med detta reslutat på mina randiga ! Det var en jobbig dag men otroligt rolig och givande. Att vara ensam arrangör är ett slitjobb, men när man får höra att det är bra genomfört och fina priser är allt jobb och slit värt det !!

Nu är Värmlandskennelklubbs inoff. utställning den 7 maj, sen är Tånga Hed inplanerat med alla tre whipparna. Där skall Polka debutera i valpklass 4-6 månader. Spännande !! Sen har vi några till resor inplanerade och det ska bli så roligt. Vi får se hur det blir med race/ LC delen i år. Känner att jag inte har något bråttom med varken Maggie Mae och speciellt inte med Polka som bara är 13 veckor i dagsläget. Kanske åker och kör lite då och då för skojs skull. Har helt beslutat mig för att inte försöka ta licens för race på Boogie, LC beror på hur jag kommer iväg för träning och även provlopp. Men mitt hjärta ligger nog mer på den delen än race. Den som lever får se som sagt =))

Här kommer så ett litet axplock på hundarna igen som vanligt:

Först ut är Maggie, 10 månader på bordet här hemma:



Och Skarnbro´s Obladi Oblada "Polka" 13 veckor på fotot taget idag:



Lite bilder från Forshaga, kvaliten är inte den bästa men jag fotade inte själv:

Jag med Boogie på bordet:



Maggie coming & going:



och här kommer ett axplock med blandat:





Fortfarande en "daredevil" Maggie i sitt esse och min rabatt ett minne blott =))



Chickenrace!!  Maggie VS Polka =D















Warning: X-ing puppie !!



Maggie har fått syn på en spindel i dörrkanten:









Sista bilden idag får vara på Mandor & min yngsta son, barn och hund hör ihop !



Det var allt för nu !

/Reneé

Kommentarer


Kommentera inlägget här: