Kennel Nahiniz

En liten uppfödning av Whippet i Värmland

Januari är en lugn månad !

Kategori: Allmänt

Januari, en månad när istort sett ingenting händer. Mörkt ute och i regel kallt. I början av vintern fick vi ingen snö, i hela Sverige var det snökaos, men inte i Värmland ! På ett sätt skönt men när temperaturen drog sig mot minus 25 grader blir det så attans kallt utan snön. Vi härdade ut och tillslut kom så snön hit också. Äntligen pudersnö som hundarna älskar att springa i, men säg den glädje som varar länge =)) Det började töa rätt snart och sen kom det värsta som finns: SKAREN !! sen har det snöat, töat, frusit om vart annat. En knäpp januari vädermässigt och just nu är det glashalt ute, trots sandning av gångvägar så halkar man runt med hundarna.

Vi eller jag snarare längtar efter februari, då skall jag och lilla Maggie Mae åka till Örebro på en inofficiell utställning för att träna lite inför kommande säsong. Jag har så mycket som jag vill göra med hundarna i år, undrar bara hur jag ska få ihop allt =))

Utställningar, ja det ska vi naturligtvis på några stycken. Almanackan börjar fyllas och planeringen pågår för fullt. Sen ska jag ju se till att Boogie får sin WR-licens & eller LC- licens. Maggie ska få prova att springa på trasa, är hon som jag tror lär det inte vara några problem. Sen står viltspår på schemat för Boogie & Maggie, målet för Boogie är att klara alla tre öppenklass spår och Maggie anlagsprovet minst under sommaren !! Har ju också lite funderingar på om jag och Maggie ska börja agilitykurs till våren. Tror hon skulle tycka det var jättekul men det är minst prioriterat just nu då det är så mycket annat som skall gå i lås !

Mandor, ja min älskade krullige gullunge, funderingar på Norge utställningsplanerat är det enda just nu, sen ska ska ska jag försöka ta tag i lydnadsträningen och få oss gå igenom ett LP 1 i år. Jag vet ju att det inte är så mycket jobb egentligen för han K A N ju det mesta, det ska bara finslipas så det sitter !!

Många planer är det, och förhoppningsvis kommer vi uppnå några av målen !! det är iaf förhoppningen =))

Men som sagt, först ut är Maggie i februari !!

Här kommer lite blandade bilder, de har nog visats förut... men jag tycker om dem iaf !!

Tänk att de här två, Aisha och Boogie:



Gjorde det här underverket, Maggie Mae 3 1/2 vecka på bilden:



Lite äldre här:



En av mina favorit bilder på min dotter Linnéa med Maggie Mae:



En annan av mina favoritbilder på pappa Boogie med Maggie Mae taget i somras:



Maggie har alltid lekt mycket med Mandor och han är den snällaste nalle man kan tänka sig !



Pappa Boogie får också stå ut med en hel del när Maggie är i farten:



Men för det mesta är hon en liten ängel =)) :



Sista bilden ut, Mandor, världens absolut sötaste curlypojke i mina ögon !!:



Allt för nu !!

/Reneé & hundarna


Kommentarer


Kommentera inlägget här: