Kennel Nahiniz

En liten uppfödning av Whippet i Värmland

Kylan biter i, President Obamas tal & annat

Kategori: Allmänt

Så var kylan tillbaka ! Minus 18 grader just nu och hundar som vägrar gå längre än femtio meter, sen vill de in för att kramperna kommer smygande. Värst har Lotus det, det märks att han är en gammal herre nu och han tycker verkligen inte om det kalla vädret vi har fått tillbaka. Den av de randiga som klarar det bäst är blåungen Maggie Mae, hon studsar på och har nog egentligen inte tid för att känna efter att det är många minusgrader ute. Mandor, ja han öser på som vanligt den gosenallen =))

Var just inne på whippetklubbens hemsida och såg att årsbästa listorna är klara. Jag är inte så mycket för de där listorna men ändå så kniper det i hjärtat när jag ser att min SE VCH Gazolin Marsipan "Lotus" är åttonde bästa veteranhane 2010 och sen är han också 22:a som Avelshane och ligger således med på den listan också. Nu är Viper och Boogie också med men så långt nere, jag har ju inte ställt ut så mycket i år och vi har även med Nahiniz Baffin Bay "Emi" för hon har placerat sig bra de få gånger hon ställts ut.

Min älskade Lotus:



Så, nu lägger jag ut en bild på mig och Lotus, jag har färgat håret och är numera också brindle fast inte blå utan röd & svart =))



Många resor är på gång nu under februari till april och sen ser det inte ut att lugna ner sig förrän till jul =D men det är roliga saker och givande därför känns det inte som en belastning. Fast det är inte bara nöjesresor utan också arbete. Men några resor har jag planerat in som är lite hemligt ännu ;=)) Vi får se om planen går i lås framåt vår/sommaren. Spännande är det iaf !! Och det är hundrelaterat så mycket vill jag säga =P

Ett icke hundämne ska jag bara skriva några ord om tänkte jag. Inatt hade jag svårt att somna, i vanlig ordning så jag satt och såg på teve, så vid tre tiden knappade jag över på CNN, USA´s president Barack Obama skulle hålla tal till nationen och jag måste erkänna att jag var lite nyfiken på vad det skulle handla om. Han tog väl upp ungefär det de hade räknat med, men det var mest ett hyllningstal till USA som nation, så där patriotiskt som bara amerikanarna kan vara. Fast jag funderar på om han sett filmen " Waiting For Superman" eftersom han pratade mycket och länge om USA´s skolor och utbildningssystem. Med all rätta för systemet i USA är under all kritik just nu precis som sjukvården var innan President Obama fick igenom sina reformer, fast republikanerna är inte nöjda med reformerna att alla ska ha rätt till lika sjukvård och att inte försäkringsbolagen skall ha den makt de haft så länge. Det märkts att de är republikaner på många punkter. Fast ändå verkar det tungrott just nu. Republikanerna höll ett tal efteråt för att svara på det President Obama pratade om och de sågade honom rätt hårt på vissa punkter. Fast samtidigt när talet var så applåderade ömsom demokraterna ömsom republikanerna åt olika saker, det var lite roligt att se. Han är helt klart en duktig talare och drog upp många privata personer som gjort saker för landet vilket gjorde talet lite mer personligt och när han pratade om detta zoomade kameran in på dessa personer. Men som jag förstod det står USA fortfarande för en lång och tuff uppförsbacke ekonomiskt, utbildningsmässigt och utvecklingsmässigt vilket ju faktiskt drabbar de flesta länder i världen. USA har en enorm makt när det kommer till världsekonomin och när jag såg talet i natt kan man inte tro att det är så hårt som det är just nu, för President Obama ville försäkra om att de är på gång att lösa mycket med ex ren energi, skola, hälsovård och forskning.

Han tog också upprepade gånger upp Kina och Syd Korea hur de har utvecklats och gått framåt, att Kina idag har världens snabbaste internet bla och Syd Koreas skolsystem hur bra det är. Så, nu måste jag ju fortsätta att kika på CNN och BBC (vilket jag faktiskt gör med jämna mellanrum) för att se hur det förlöper sig med detta !! Det som han verkligen tryckte på var att amerikanska folket inte ska se bakåt.. utan framåt ! och detta var något han verkligen påtalade med uttryck flera gånger och jag kan bara hålla med i det han säger, det är sanning !

Idag har jag egentligen ingen lust att skriva mycket.. eller ja det är väl snarare så att det inte finns mycket att skriva om så jag slänger ut lite bilder på mig och hundarna istället, lat som jag är !!

Jag & Maggie Mae:





Jag & Mandor:




Jag & Boogie:



Och så, bara jag i min nya brindle färg:



Det får vara allt för nu !!
/Reneé med hundar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: