Kennel Nahiniz

En liten uppfödning av Whippet i Värmland

Viltspår med Maggie Mae, Polka växer å lite annat !

Kategori: Allmänt

Usch, nu har jag verkligen varit slarvig med att uppdatera min blogg ett tag. Men det har varit annat som kommit emellan och då får den stå åt sidan. Ibland tycker jag det är svårt att skriva i bloggen, jag vet ju inte vilka som läser och man vill ju inte trampa nån på tårna, jag vill heller inte vara för personlig med mitt liv på nätet även om det många gånger kanske skulle vara skönt att få skriva av sig. Men! Jag har tagit ett beslut som kommer påverka mitt liv på många sätt, förhoppningsvis med bra saker i längden =))

Nu är det bara en vecka kvar till dottern tar studentexamen, hon har blivit så stor!! vart tar tiden vägen? Ikväll kommer hon hem från en veckas skolresa på Rhodos, jag hoppas så att de haft det supermysigt hela veckan. Sen om några veckor drar hon till Malta för en anställningsintervju för jobb där. Jag är så stolt och glad över att hon vill göra massor i sitt liv innan hon söker utbildning för framtida jobb. Men det är ju det där att hon kommer vara borta ett år förstås. Huvudsaken är att hon är glad och nöjd över sitt liv !! Det är nog det man som mamma önskar sina ungar.

Linnéa & Maggie Mae, mina prinsessor !



Min mellanpojke går ur första ring och minsta pojken går ur sjätteklass vilket innebär att han börjar i sjunde klass till hösten. Han kommer gå med inriktning bild precis som Joel vilket gör mig så glad för vi har ju lite konstnärsådror i släkten. Mina barn är min stolthet, de verkar bli välartade barn (om man nu ska vara lite högtravande i sina ord haha)

Hundfronten då, vad har hänt där ? Ja, Polka växer och ser fortfarande riktigt fin ut. Man vet ju aldrig slutresultatet men jag hoppas hon fortsätter som hon gjort och hon har fantastiska rörelser !! En tuff, framåt gladskit som ser hela världen som en stor lekplats. Hur stadig som helst och trygg i allt man hittar på, helt underbar är hon. Hon är nu 18 veckor, även hon blir äldre fort !

Ett försök till uppställningsbild på Polka 17 veckor, kallt och blåst så jag tycker hon skötte sig bra !!



Sen prinsessan Maggie, vi har nu gått klart viltspårskursen och i måndags var det dax för anlagsprovet. Detta klarade hon galant och jag var så glad när vi fick rosetten och diplomet !! Nu tar hon klöven direkt och bär den hela vägen tillbaka till där vi har bilarna. Hon som inte var intresserad av att bära den alls första gången. Så, nu är målet att få till öppenklasserna till sensommaren, det vore kanonkul om jag kunde få henne och Boogie till viltspårschampions i år, det skulle innebära att jag faktiskt har tre generationer champions (även om min älskade Lotus inte finns kvar här i livet)

På söndag åker jag & Mandor till Vänersborg och måndagen är det Polka som skall debutera i utställningsringen. Dock en inofficiell mindre utställning, men det blir bra träning för henne vi ska ju bara ha kul !!

Här kommer ett par bilder på Maggie Mae när hon har klöven, hon är så mallig och jag tycker man kan se det på henne:









Och i bilden satt de andra, Polka tyckte det var supertrist:







Som vanligt kommer det lite olika bilder på hundarna här:

Mina fyra underbart älskade hundar: Polka, Maggie Mae, Boogie & Mandor:



Ett till:



Rhetsgis Humphrey Bogart "Boogie" & hans dotter Gazolin Revolution "Maggie Mae":



Igen:





Polka i rörelse, tyvärr dålig skärpa men man ser iaf hur hon ser ut =)) :



Skarnbro´s Obladi Oblada "Polka" 17 veckor på bilden nedan:



Linnéa & Mandor:





Linnéa & Mandor igen:





Näää släpp mig !!:



Bästa vänner, Mandor & Polka:



Mandor & Maggie Mae:





Va hände ??



Linnéa tränar lite lydnad med Mandor:





Ögonkontakt:



Gazolin Revolution "Maggie Mae", min prinsessa 11 månader på bilden nedan:



Och det får bli sista bilden för idag !

/Reneé

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Jättefina bilder.. jag verkligen avgudar bilden du har på tösa och Mandor.. de syns att de är kärlek mellan dem <3

    Sköt om dig vännen!!

    //Sanna och vargarna från Kennel Dragon Light´s

    2011-06-02 | 18:19:06
    Bloggadress: http://www.dragonlights.se
  • Lena säger:

    Ååh va lika ni är, du och Linnéa och faktiskt mormor också :-)... Ni ser ut att haft det härligt trots vädret och som vanligt härliga bilder på hundarna! Kram.. Lena

    2011-06-11 | 17:15:14
    Bloggadress: http://www.skarnbro.se

Kommentera inlägget här: