Kennel Nahiniz

En liten uppfödning av Whippet i Värmland

Tre veckors saknad, resa till storstan och lite annat

Kategori: Allmänt


Imorgon är det tre veckor sedan Lotus fick somna in. Den allra värsta sorgen har gått över till en mer djupare saknad. Livet går ju vidare, dock mycket tommare sen min blårandiga gubbe fick lämna jorden. Mina minnen kan ingen ta ifrån mig och jag är så glad att jag har dem !

Min älskade älskade blårandiga gubbe:

Maggie Mae växer och utvecklas. Just nu är hon snart en junior i utställningssammanhang, i mina ögon är hon en valp! Men jag måste erkänna att hon gör livet mer intressant med sina upptåg och bus. Det här är en kopia av farfar Lotus ända ut i klospetsarna och jag bara älskar det =)) . Det ska bli så roligt att få se hur hon fortsätter utvecklas under våren. Pappa Boogie och Mandor står ut med precis allt från denna blåunges upptåg, det värmer hjärtat på mig att de är så snälla de dära pojkarna =))

Mandor & Boogie har nu kommit på hur man rymmer från trädgården, jag drar mitt hår just nu för det ställer till en förbannat massa problem för mig. Har funderingar på att mura upp en tegelvägg/cementvägg som här helt slät och typ tre meter hög så jag kan ha dem kvar här. Snön är så hög att det bara är för dem att kliva över nätet ut i häcken och därifrån ligger världen för deras fötter =O Ska ut imorgon och arrangera om för att se om jag kan hålla dem kvar på rätt sida. Annars är det slut med trädgårdssoftande för dessa pojkar ! Förhoppningsvis släpper snön sitt tag och skaren försvinner så jag kan börja ha dem lösa så de får ur sig all överskottsenergi de besitter just nu. Koppelpromenader tycker de nog just nu mest är en pina och utråkigt!

Första utställningen för året närmar sig för Boogie & Maggie Mae, Whippetklubben i Vilsta står på schemat. Har inga direkta förhoppningar men vem vet ?? Kanske det faktiskt kan gå bra för någon av dem. Man ska aldrig säga aldrig, det har jag lärt mig iaf !

Jag själv då ? Ja just nu känns allt på halvfart men det känns som om saker och ting börjar röra på sig åt rätt håll.. framåt !! Det har varit en otroligt tung höst/vinter/tidigvår då jag förlorat både Viper & Lotus inom tre månader. Det är då man funderar på om inte en stensamling skulle vara ett bättre alternativ =/ Sen har det varit annat också men det är för personligt för att skriva ut här !

I helgen som varit tog jag bilen fredagkväll, styrde kosan mot storstan, ja inte Karlstad utan Stockolm den kunliga huvudstaden för att bo hos min pappa till söndag. Det var rätt okej väglag hela vägen, mest motorväg härifrån till pappa, fast sista biten över Upplands-Väsby var det isgata ! Eftersom jag kör med dubbfritt tar jag det naturligt lugnt när jag ser att det blir halt, dock hade en bil inte samma åsikt utan brände förbi mig i en faslig fart. Ska man fnissa elakt när man två km längre fram ser den bilen och en annan som båda åkt av vägen ut på ett gärde ?? Unga karlar var båda förarna. Kanske de lärde sig något om att anpassa farten till väglaget, kan ju alltid hoppas. Jag kom iaf fram och det var så roligt att få träffa pappa igen.

Lördagen var planerat att umgås med Malin W. Vi hade bokat in en valptitt hos Lena Gustafsson, Kennel Skarnbro's då vi båda var nyfikna på de små whippetvalparna där. Sen att det även finns fem st beardisvalpar på tio veckor gjorde inte saken sämre. Vilka små söta pälsbollar =))

Jag fick en GPS av pappa .. nog hade jag hittat till Malin utan den men sen när vi lämnade bebodda vidder och gav oss in i det okända åävvla hade vi inte användning för den, hela tiden skanderade GPS´en att vi genast skulle vända om.. då stängde vi av och med hjälp av mobiltelefon, penna och papper så kom vi fram! Ett mycket trevligt besök med otroligt mycket hundprat, valpgullande och mer prat, fika och skratt. Vilken underbar dag !! Tack  Lena som tog emot oss med öppna armar, gott fika, trevliga hundar och underbara valpar.

Nu har solen strålat från himlen några dagar, hundarna letar efter solställena inomhus, vi kan gå på promenader utan att frysa det är skönt ! Men med erfarenhet så vet jag att vädret kan slänga om på nån nanosekund så än vågar jag inte ropa ut att våren är här. Och det har heller inte luktat vår än. Så lite till får vi nog vänta.

Som vanligt lägger jag in lite bilder här nedan, först på mina gullungar, Mandor, Boogie & Maggie Mae:

Maggie Mae i snön:



Busungarna mina:



Maggie Mae, jag bara älskar hennes uttryck:



Boogie chillar i solen:



Du kan inte ta mig.. nanannaaa:



Maggie Mae älskar sin pappa Boogie:



Mitt nya nöje, sticka mössor åt frusa whippetöron när det är som kallast, kontakta mig om intresse finns !

Maggie Mae är INTE glad på mig när jag försökte fota henne i nya mössan =))



Så fort hon fick chansen gjorde hon så här:



Sen får jag slänga in lite sötbilder på valparna vi var och tittade på, både whippet och beardis naturligtvis! Uppställningsbilderna hamnade i Malins kamera, sötbilderna i min =)) så här är ett litet urval av alla foton som togs den dan:


















































Det var allt för den här gången !!

/Reneé

Kommentarer

  • Lena säger:

    Tack själv Renee! För smaskig choklad och trevligt whippetprat, mycket givande för en som mest umgås med beardisfolk! Fina bilder <3 !!

    2011-03-07 | 23:06:44
    Bloggadress: http://www.skarnbro.se
  • Lotta o Eira säger:

    Men å va söta valpbilder. Tre veckor kan gå jätte fort o har man söta voffsar runt sej så överlever man.kram

    2011-03-18 | 18:13:07
    Bloggadress: http://mummsans.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: