Kennel Nahiniz

En liten uppfödning av Whippet i Värmland

Bilder, bilder & mer bilder fast lite text !!

Kategori: Allmänt

Efter ett par dagar med underbart vårväder så slog regnet till idag. Trist kan man tycka men oj va mycket man kan få undan inne istället, grejer som legat och spökat bak i huvudet. Vi planerar just nu för fullt för dotterns student i juni. Förstår inte vart tiden tagit vägen. Min lilla unge går ur gymnasiet och fyller 19 år. Det är massor som skall hinnas med, fixas och planeras. Förhoppningsvis kommer vi hinna med allt. Sen är det ju annat också som skall göras med hundarna, huset, trädgård, mig själv plus att jag ska försöka ta mig ut på golfbanan och svinga klubban lite i år är tänkt.

Linnéa & Polka:




Jag har ju faktiskt varit med i Karlstad Golfklubbs damelit lag för många många år sedan och hade HCP 6 när jag lade klubborna på hyllan, för evigt då kändes det men nu börjar det faktiskt klia lite i fingrarna igen. Hoppas händerna håller bättre i sommar, trasig hud och golfklubbor är ingen bra kombo, men tänk positivt !! Maken blir nog också glad för han saknar att inte jag är med, sen får ju hundarna följa med till Karlstad numera så man kan ju ta med nån åt gången vilket underlättar en hel del.

Här hemma då, ja här går det sin gilla gång. Maggie Mae bestämde sig förra tisdagen för att bli "vuxen" och började löpa =O Jag hade nån aning om det eftersom hon betedde sig så knepigt i Vilsta, trött, ville inte alls springa, var lite tjurig och vilsen. Så svaret var ju ingen direkt chock fast hon hade gärna fått vänta ett par månader till om jag fick bestämma. Grabbarna är superduktiga, inga gnälliga, äter som vanligt och beter sig helt otroligt bra ! Är så stolt över dem. Fast man har ju ögon i nacken, öronen, vaderna och dubbla i pannan i alla situationer!! Har om det blir för jobbigt grabbvakt åt dem så det blir inga problem där iaf, skönt !!

Som vanligt har jag fotat lite, man får passa på när vädret är bra och det är så roligt att fota valpar för att ha kvar sen när de växer upp. Polka blir ju 11 veckor nu på torsdag och Maggie Mae blir 10 månader den 21 april.

Så här kommer ett urval på foton vi tagit sista dagarna.

Polka på bordet:



Ett snabbfoto av Polka igår 10 1/2 vecka:



Wroooom:



Polka tycker hon själv är så snabb så snabb =)) :




Tennisbollar kan vara svåra att nå ibland, ååhej:



Åååhåå:



Söta prinsessorna:



What?



Gnag, gnag, gnag:



Ja vill oxå vara med Maggie Mae på andra sidan:



Maggie Maes underbara uttryck:



Polka har också ett mycket vackert uttryck:



Dela på en pinne är livet:



Boogie är coolingen själv, två tjejer som har dragkamp om en pinne å han sitter emellan stackarn:



Pussvänlig:



Min vackra vackra Maggie Mae:



Polka försöker få uppmärksamhet av Boogie som inte låtsas om att hon finns:



Om jag öppnar munnen kanske jag kan få en reaktion tänker Polka:



Men om jag biter då ?? Snacka om att Boogie är snäll, han bryr sig inte ett dugg om vampyren som hänger i strupen:



GotYa! ja nästan iaf, inte lätt att hålla rätt på allt när man är liten:



Haaalloooo:



Polka travar på:



Mina två sötnosar:



Rör inte min pinne !!!



Ja, hållning har hon iaf Polka:



Ännu en bild på när hon sträcker upp sig:



En urkass bild egentligen men man kan se vilket driv hon har i sin trav:



Vakthunden:



Och med detta säger Maggie Mae & Polka: Puss till alla våra vänner




Det får vara allt för den här gången !

/Reneé


Kommentarer

  • Anonym säger:

    Helt underbara bilder på dina hundar! Oj vad vuxen Maggie ser ut .. Ha en underbar Påsk!

    2011-04-19 | 10:37:14

Kommentera inlägget här: