Kennel Nahiniz

En liten uppfödning av Whippet i Värmland

Skulle skrivit om annat men orkar inte idag !

Kategori: Allmänt

Japp så är det ! Ibland får man något i huvudet som man helt bestämt skall skriva om... men jag väntar, känner att jag inte riktigt orkar det idag. För mig är det ett brännande ämne, säkerligen för andra också men det får nog mogna lite mer innan jag orkar skriva om det. Och det lät luddigt men det klarnar när jag skriver om detta som gnager i mig.

Och vintern släpper inte sitt grepp, nu har det iof varit varmare ute och hundarna kan gå ut utan att få kramper, det känns skönt !! Men halt är det fortfarande på vägarna och det märks när jag är ute med alla fyra galningar samtidigt. Senaste dagarna har de fått rena vårkänslorna och fnattar runt i kopplena som om inte jag existerar i andra änden. Visst är det härligt att se hundarna lyckliga, men det är inte lika kul när man åker kana på fötterna efter dem =)) Fast det ser nog roligt ut kan jag tänka mig !

Nu börjar almanackan landa och saker och ting börjar falla in på sin plats. Känns skönt !! Tycker nämligen inte om när det är rörigt och ingen ordning på vad och vart jag ska. Är en sån där planeringsidiot som måste få förbereda mig länge innan jag ska göra nåt. Jobbigt, japp men det är bara att gilla läget =))

När jag startade den här bloggen hade jag intentionen att inte bara skriva om hunderiet men märker att det nog blir mest hundprat ändå, ingen är väl intresserad av mitt vardagsliv, allra minst jag själv om jag ska vara ärlig =D Nu väntar jag bara på att min lilla bärbara dator skall bli frisk, den är smittad med virus och behöver få behandling av maken. Jag saknar photoshop helt kolossalt ! det bildredigeringsprogrammet som finns på Macen är inte alls lika bra, kanske jag kan få hjälp att installera PS för Mac om jag är snäll =))

Mina planer för våren har börjat ta fart, och ja jag tänker hemlighetsstämpla det ett tag till, nog mest för mitt eget bästa skulle jag tro !

Annars händer inte mycket, Maggie Mae har fyllt sju månader. Börjar bli stora tjejen.. tiden går nästan för fort, tur är att hon är en riktig busunge med massor av hyss =)) Har tagit några nya bilder på henne, inga ståbilder för jag har inte haft nån hjälp tillgänglig men lite porträtt som vart lite sisådär ungefär. Men här kommer några av dem iaf:

Softarproffset Maggie Mae:



Ja, alla foton blir inte superbra, men en del har nåt speciellt ändå:



Min sötaste prinsessa:



Maggie Mae & Mandor:



Maggie Mae i profil:



Världens bästa Maggie Mae:



Och med det säger vi gonatt från oss:



Hej för nu !! /Reneé & de fyrbenta

Kommentarer


Kommentera inlägget här: